Usługa PDI ( informacja przed doręczeniem)

Na czym polega usługa Informacja przed doręczeniem (PDI), czyli awizacja telefoniczna?
dhl_pdi

Usługa Informacja przed doręczeniem (PDI) zapewnia wcześniejszy kontakt kuriera z odbiorcą przesyłki, jeszcze przed jej dostarczeniem. Tuż po nadaniu przesyłki do odbiorcy wysyłany jest sms z informacją o jej planowanym dostarczeniu. SMS zawiera także użyteczne dla odbiorcy informacje, np. o wysokości kwoty pobrania. Ponowny kontakt ma miejsce w dniu dostawy. Kurier DHL kontaktuje się z odbiorcą i ustala porę doręczenia przesyłki. Wtedy też, bez dodatkowych formalności, odbiorca może wskazać inny adres niż ten, podany na liście przewozowym.

Jakie są korzyści dla klientów?

Usługa PDI zapewnia korzyści zarówno dla nadawcy jak i odbiorcy przesyłki. Wcześniejsze ustalenie czasu i miejsca dostawy z kurierem daje odbiorcy możliwość lepszego zaplanowania czasu i przygotowania się na odbiór przesyłki, a w przypadku usługi Pobranie i zwrot należności (COD), przygotowanie odpowiedniej kwoty.

UWAGA: Kontakt kuriera z odbiorcą jest obowiązkowy tylko w przypadku korzystania z powyższej usługi. W przypadku nie opłacenia opcji PDI , kurier nie ma obowiązku kontaktowania się z odbiorcą. Oczywiście wielu kurierów dzwoni do odbiorcy przed doręczeniem przesyłki, ale nie stanowi to ich obowiązku.

ILE TO KOSZTUJE: Opłata za usługę PDI wynosi jedynie 2 zł..