Uszkodzona przesyłka kurierska, co robić?

kurier-paczka

Jak postąpić w przypadku, gdy przy odbiorze przesyłki okazuje się, że została ona uszkodzona w transporcie?

 Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że została ona uszkodzona, powinniśmy zażądać od kuriera sporządzenia protokołu zawierającego opis stanu przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Kurier powinien sporządzić protokół w naszej obecności.

Jeżeli po wydaniu przesyłki stwierdziliśmy ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, mamy 7 dni na zawiadomienie o tym fakcie firmy kurierskiej (np. DHL,UPS,GLS, Poczta Polska). W takim wypadku kurier przyjedzie pod wskazany adres i sporządzi protokół., Pamiętajmy, iż protokół podpisują osoby uczestniczące w ustaleniu stanu przesyłki. Jeżeli nie zgadzamy się z treścią protokołu, mamy prawo zamieścić w nim zastrzeżenie z uzasadnieniem.

Podstawę prawną dochodzenia roszczeń związanych z uszkodzeniem przesyłki w transporcie stanowi ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe.

Przyjęcie przez nas przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie większości roszczeń w stosunku do firmy kurierskiej, dlatego tez pamiętajmy, aby przed odebraniem przesyłki dokładnie sprawdzić jej stan.

.